Isnin, 30 Mei 2011

nak cari duit , lain peginya

assalamualaikum 
seperti title diatas aku memang terasa macam nak nangis je , mane taknya kawans aku siang tadi cakap nak pergi kedai macam biasalah 'shopim' (shopim la sangat) tapi tak lama lepas tu dia cakap tak jadi sebab cuaca panas . memang tak nafikan cuaca panas aku pun macam malas je nak pegi . 



okay flashback kejap. maser kawans aku cakap nak pegi tu aku pun buka la purse aku nk korek duit , biasa nya aku kalo 'korek' tu maknanya aku cari kat setiap zipzip kat purse tu . jumpa la bape puluh sen duit syiling . mase tu jugak tengah bosan aku pun gatal ter-tengok beg comel yg di dalamnya tersimpan cincin mak aku beli and rantai yg sidia bg dulu . dulu tu ade la aku pakai tu pun kejap je, tapi skrg tak lagi . aku simpan . 


so, aku pun ter-gatal nak pakai taw . ntah pesal dgn aku ni . =,=
aku pun pakai la . bila pakai rase sebak giler .. sebak dlm ati je tak keluar pun air mata .. huhu
aku berkata dalam hati kering ni 



aku : dah lama aku tak pakai rantai ni (tersenyum)
hati kering : ala kau pakai pun dah tak guna (dengki taknak bg aku hepy skit )
aku : em betul jugak , ala tapi dah terpandang rantai ni terus rase nak pakai 
hati kering : dahdah tanggalkan rantai ni , ingat kau tu niat nak cari duit nak 'shopim' 



aku pun tanggalkan and simpan balik kat dalam beg comel tuu.
 pastu aku ketawe balik , kelakar sangat ! bukan sebab hal tadi tapi mase dia nk bg dulu . kakaka



okay la , tutup hal tu . ni nak cakap dia dapat poli jb . pegi la belajar kawan moga berjaya ! 
* tengok bola [mu] kala teruk . tak pe aku tak sedih sangat . aku suka gitugitu je .. haha
pada sapa yg seusia dgn aku tu study la betulbetul . my bff dapat uitm kedah , rase iri gila lah ! impian nak samesame belajar dgn dia tapi tak dpt .tak pe, aku percaya rezeki ade di mana saje asal usaha + doa insyaAllah akn bejaya juga  =)


2 ulasan:

Umi Asura Sanusi berkata...

lain yang dicari lain pulak yang dapat..huhu..

entri terbaru
Kim Hyun Joong datang Malaysia?

nazirah mustafa berkata...

tu la .. hehe