Jumaat, 22 April 2011

pandai pilih kawan

hai uolls,salam jumaat yang indah..
orite,tajuk 'pandai pilih kawan' ni saje je nak tulis, takde berpandukan pape gosip atau yang seangkatan dengannya..sila faham ok ? 

korang  ingat tak pesanan parent,cikgu,ustaz dan org lebih tua daripada kita pernah berpesan..pandaipandai la pilih kawan.kalau berkawan dengan orang baik maka baiklah kita dan sebaliknya kalau berkawan dengan orang kurang baik maka kurang baik la jadinya . ingat tak?actually tak sume macam ni..kena tengok diri sendiri jugak..ade yang pandai kawal diri maka jadilah baik,kalo tak pandai melencong la jawabnya . tapi ade segelintirnya ikut baka parent. takpun bila dah meningkat usia remaja kononnya lah bagi diaorang dah cukup besar dan pandai pilih kawan yang macam mane.kalau otak baik dapat la kawan baik tapi kalau otak tak baik dapat kawan tak baik.tapi aku bersyukur setakat ni kawan aku semua baikbaik,alhamdulillah.



kita ni sebenarnya kena pandai pilih kawan untuk kebaikan diri kita sebabnya kawan ni memberi pengaruh yang besar pada diri kita.kalau kita tengok, diri kita ni sebenarnya lebih banyak meluangkan masa dengan kawan berbanding dengan family,betol tak ?okay la korang tengoktengok lah kawan korang macam mane..dan kalau ade yang ter-pelencong tu belum terlambat lagi nak 'pulihkan' dia .ok ?

sampai sini je,aku nak masak dah.. bye!
nanti aku sambung lagi yer ^^v


Tiada ulasan: